Максималната скорост за движение по магистралите става 140 км/ч
Auto club Karlovo :: Общ :: Новини
Страница 1 от 1
Максималната скорост за движение по магистралите става 140 км/ч
Скоростта по скоростните пътища пък да стане 120 км/ч., предлага правителството
Mаксимално допустимата скорост за движение на леките автомобили по магистралите да се вдигне от 120 на 140 км/ч, а по скоростните пътища да стане 120 км/ч.
Такива промени в Закона за пътищата предлага правителството, съобщиха от правителствената информационна служба.
За автомагистрали и скоростни пътища* се премахва възможността за изграждане на рекламни съоръжения в обхвата на пътя и в обслужващата зона.
За шосетата от първи, втори и трети клас, както и останалите, които не са включени в досега изброените, пък се забранява изграждането и експлоатацията на рекламни съоръжения на разстояние по-малко от 8 метра.
В обхвата и обслужващата зона на автомагистрали и скоростни пътища се разрешава изграждането и експлоатацията само на търговски крайпътни обслужващи комплекси и на пътни връзки към тях.
Забранява се изграждането на такива обекти на по-малко от 3 км преди и след пътните възли.
Въвежда се и забрана за спиране на пътното превозно средство за престой, освен на обозначените за това места, както и извършването на маневри върху платната за движение.
Водачът няма да може да завива в обратна посока, да се движи назад, да навлиза в разделителната ивица или да я пресича, включително и на местата, където тя е прекъсната.
Последните две правила са валидни, когато движението се осъществява по скоростен път.
*За да бъде определен като "скоростен", пътят трябва да отговаря на седем условия:
- да има самостоятелни платна за движение във всяка посока с разделителна ивица между тях, като всяко платно е с най-малко две ленти за движение;
- пресичането с други пътища, улици, железопътни и трамвайни линии да е само на различни нива (чрез надлез или подлез);
- вливането и отливането на движението да се осъществява само от пътни възли на различни нива;
- връзките към прилежащи територии да са чрез локално платно, отделено от директно трасе с разделителна ивица с ширина не по-малко от 2 м;
- да имат предпазна телена ограда;
- да имат площадки за принудително спиране;
- да имат площадки за отдих
Mаксимално допустимата скорост за движение на леките автомобили по магистралите да се вдигне от 120 на 140 км/ч, а по скоростните пътища да стане 120 км/ч.
Такива промени в Закона за пътищата предлага правителството, съобщиха от правителствената информационна служба.
За автомагистрали и скоростни пътища* се премахва възможността за изграждане на рекламни съоръжения в обхвата на пътя и в обслужващата зона.
За шосетата от първи, втори и трети клас, както и останалите, които не са включени в досега изброените, пък се забранява изграждането и експлоатацията на рекламни съоръжения на разстояние по-малко от 8 метра.
В обхвата и обслужващата зона на автомагистрали и скоростни пътища се разрешава изграждането и експлоатацията само на търговски крайпътни обслужващи комплекси и на пътни връзки към тях.
Забранява се изграждането на такива обекти на по-малко от 3 км преди и след пътните възли.
Въвежда се и забрана за спиране на пътното превозно средство за престой, освен на обозначените за това места, както и извършването на маневри върху платната за движение.
Водачът няма да може да завива в обратна посока, да се движи назад, да навлиза в разделителната ивица или да я пресича, включително и на местата, където тя е прекъсната.
Последните две правила са валидни, когато движението се осъществява по скоростен път.
*За да бъде определен като "скоростен", пътят трябва да отговаря на седем условия:
- да има самостоятелни платна за движение във всяка посока с разделителна ивица между тях, като всяко платно е с най-малко две ленти за движение;
- пресичането с други пътища, улици, железопътни и трамвайни линии да е само на различни нива (чрез надлез или подлез);
- вливането и отливането на движението да се осъществява само от пътни възли на различни нива;
- връзките към прилежащи територии да са чрез локално платно, отделено от директно трасе с разделителна ивица с ширина не по-малко от 2 м;
- да имат предпазна телена ограда;
- да имат площадки за принудително спиране;
- да имат площадки за отдих
Similar topics
» Неофициалните закони за движение по пътищата
» Как една "тройка" става "осмица"
» Mercedes SLS AMG става „Safety Car” за сезон 2010 на Формула 1
» Караш с превишена скорост - вземат ти колата след промени в ЗДП
» Как една "тройка" става "осмица"
» Mercedes SLS AMG става „Safety Car” за сезон 2010 на Формула 1
» Караш с превишена скорост - вземат ти колата след промени в ЗДП
Auto club Karlovo :: Общ :: Новини
Страница 1 от 1
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите