Тема за това, какво да гледаме при покупка на автомобила втора ръка...
2 posters
Страница 1 от 1
Тема за това, какво да гледаме при покупка на автомобила втора ръка...
Нека направим една такава тема, в която да се пишат /марка и модел/ автомобилите, които знаем какви са им положителните и отрицателните качества. Или по точно нещата за които да гледаме при покупката на дадения автомобил.
Последната промяна е направена от val_mcrae на Съб Яну 02 2016, 10:49; мнението е било променяно общо 2 пъти
Как да избираме автомобил на старо и за какво да гледаме при покупка
ПОГЛЕД ОТВЪН:
1. ЕКСТЕРИОР - ВЪНШЕН ВИД
Блясък на боя и лак, еднаквост на всички детайли. Обиколете автомобила, не трябва да има разлика в цвета на боята и блясъка на лака по всички детайли на колата!
"Опипайте" автомобила или "плъзнете нежно " ръка по калниците и вратите. Не трябва да има разлика в гладкостта. Търсете следи от удар по врати, калници и други по-големи ламарини.
Гледайте в близост до уплътненията на стъклата, лайсни и други за пребоядисване. На посочените места често ще намерите малки люспички от новия слой лак и/или боя, тъй като в България все още е практика, при боядисване, уплътненията на стъклата да не се свалят и се пръска до и върху тях. Внимателно ги повдигнете на различни места и вижте, дали под тях има нов слой боя на границата със стария такъв.
Разгледайте от много близо лака на боята. Вижте дали има нарушения по цялостта на боята, които са под лака, (тъмни петънца, надраскано, дупки от камъчета). Ако всичко това се намира под лака и той не е нарушен, бъдете сигурни, че колата е освежена с допълнителен слой лак за по добър търговки вид. Обикновено тази процедура се изпълнява не по съответните изисквания и покритието след няколко месеца ще започне да се лющи.
Застанете пред автомобила така, че под най-малък ъгъл да виждате страницата му, примерно срещу мигача. Обърнете внимание на отражението на околната среда по наблюдавания елемент (врата, калник). Не трябва да има побитости и пречупвания в отражението. Колкото и добре да е китосано и боядисано, дефектите се забелязват. Заводските ламарини са идеално прави!
Направете това от всички възможни ъгли!
Вдигнете предния капак (на двигателя) и погледнете тази част около радиатора и под фаровете, където свършва коша на колата най-отпред, която обикновено не се вижда. Вижте дали не е боядисвано, заварявано, обработвано, с две думи търсете следи от удар.
Обърнете внимание на сглобката на детайлите и по-конкретно на болтовете с които са закрепени. Ако са различни, липсват или са с друг цвят, това е сигурен знак за наличие на сериозен удар. Разстоянието между отделните детайли - примерно между калник и капак, врата и калник. Нишата трябва да е еднаква по широчина навсякъде, по цялата кола!
Завъртете волана до отказ в двете посоки и разгледайте подкалниците на автомобила. Те обикновено са пластмасови и ако е имало удар, то вероятно са лепени и това се вижда или изобщо липсват.
Праговете под вратите също издават евентуални манипулации.
Разгледайте фаровете, мигачите и стоповете. Вижте каква марка пише на всеки един от тях (трябва да са еднакви). Проверете също така прозрачността на стъклата на фаровете, по-новите са по-прозрачни и по-чисти. Ако единият фар е с по-ново стъкло или вид от другия, значи е сменян.
Разгледайте и предната, фронтална част на автомобила. Основно ламарините около решетката, около фаровете и стъклата на фаровете, дали имат следи от камъчета. Ако НЯМА никакви следи от очуквания и колата е на повече от 3 години, то най вероятно предницата е пребоядисвана.
Проверете предното стъкло за пукнатини и удари от камъчета, които евентуално биха ви създали грижи в бъдеще при регистрацията и застраховането на автомобила.
Знайте, че за пропукано предно стъкло, всеки полицай, при рутинна проверка, може да спре автомобила ви от движение.
Проверете на какво разтояние са броните до калниците. Не трябва да има големи ниши - по-големи от тези между вратата и калниците или между двете врати. Висящи брони и обяснения от рода на "...трябва да се намести или да щракне щипката..." не са миродавни. В повечето случаи става въпрос за счупени щипки, изкривени водачи, неоригинални брони!
Ръжда, ръжда и пак ръжда...
Търсете я навсякъде за да ви е спокойна главата. Имайте впредвид, че дори Мерцедесите и Аудитата гният, но само ако са удряни преди това!
Огледайте праговете, ръбовете на вратите, ръбовете на калниците, около лайсните, в коша на двигателя около фабричните заварки и роговете. Задължително отворете багажника, повдигнете тапицерията и погледнете състоянието на ламарината отдолу, най вече коша на резервната гума!
Ръждата е един много коварен враг на автомобилите. Може да бъде навсякъде.
Година на производство
За годината на колата не съдете по думите на продавача или по цифрите на стъклата. За да сте сигурни разчетете VIN номера на рамата или така нареченото "шаси". При определени марки, освен година на производство, в този номер е закодирана информация дори за града, в който е произведен автомобила.
ПОГЛЕД ОТВЪТРЕ:
2. ИНТЕРИОР - САЛОН, КУПЕ
Разгледайте салона като цяло за захабявания, изгаряния, дупки от цигари и др. Тапицерията на седалките издържа на стотици хиляди километри и не би трябвало да е протрита или скъсана!
Вижте дали тапицерията на тавана е в разни нюанси на цвета си. Ако е така, то най-вероятно е пушено постоянно в колата. Проверете също така състоянието на пепелниците и запалките в същата насока. Ползван пепелник, колкото и добре да е измит, винаги остават следи от изгаряния и пепел.
Основни белези за пробега на колата НЕ са нейният километраж, а воланът, педалите, коланите, скоростният лост, седалките, дръжката на шофьорската врата и др.
Воланът
Воланът не трябва да има секторни износвания и протривания по облицовката си, вижте главно тази част, която при изправен волан гледа към стъклото и е изложена най-продължително време на слънце. Често воланите са покрити с нефабрични калъфи за волани, уж за по-добър комфорт. Ако има такъв калъф, задължително го свалете и вижте състоянието на волана!
Педалите
Педалите или по-точно тяхната гумена облицовка издържа страшно много на триене и дори при пробег от 100-150 хиляди км градско каране не са в състояние да и нанесат сериозни захабявания. Ако са протрити сами съдете за реалните километри на колата.
Коланите
Коланите при опъване трябва да се връщат бързо, а не да се влачат и да им се помага в прибирането. За база на сравнение опънете задните колани и после предните и главно шофьорския.
Скоростният лост
Скоростният лост носи същите белези на захабяване, както тези на волана, вижте и неговата кожена облицовка.
Шофьорската седалка
Шофьорската седалка се гледа в сравнение със задните седалки главно по-външен вид. Проверете и всички настройки по нея за проблеми.
Таблото
Вгледайте се МНОГО ОТБЛИЗО в таблото с уредите. Малките черни винтчета, с които са закрепени скоростомера и оборотомера! Отблизо се вижда дали са пипани и надрани. Обикновено са намазани с черна боя по жлеба за отвертката за да се заличат следите и боята се вижда - блести повече и стои неестествено. За база на сравнение ползвайте идентични винтове, които не са пипани, например тези на оборотомера (обикновено не се пипат), а после преместете поглед върху тези на скоростомера. Ако има разлика - нагласен механичен километраж.
Естествено проверката на всички копчета и врътки за правилно функциониране в салона и по таблото е абсолютно задължителна! Ако нещо не работи, не се подвеждайте по думите на продавача за начина му на ремонтиране и неговата незначителност.
Пример:
Един близък си купи автомобил и се оказа, че ел.стъклото на шофьорската врата не функционира. При отваряне на вратата установихме, че липсва целия механизъм държащ и направляващ стъклото! Самото стъкло беше подпряно с летва, за да не се отваря при движение!
Озвучителната уредба
Пуснете озвучителната уредба - касетофон, радио, CD или MP3, и проверете дали всички говорители се чуват. Много често оригиналните се измъкват или са издънени!
Отоплението и климатика
Проверете парното дали духа топло, може да има проблеми по отоплителната инсталация, която се ремонтира традиционно изключително трудно. Проверете и климатика, дали изстудява въздуха или просто духа! Безпроблемния климатик изстудява почти мигновено, не се подвеждайте по обясненията на продавача, че дълго време е стоял и ще му трябва доста време да подкачва фреон и други подобни.
чек-лист или контролен списък за проверка на употребяван автомобил със съдействието на Autoscout24.
3. ДВИГАТЕЛ
Отворете капакът на двигателя сами, за да се уверите, че не е направена някоя магария, от собственика или продавача, по механизма. Основно правило: колкото по-малко пипа "лошия" при огледа на колата, толкова по-добре - всичко правете вие, не оставяйте той да ви демонстрира или ако няма такава възможност, бъдете нащрек! За съжаление, изключително рядко се срещат добросъвестни търговци!
Външния вид на двигателя е много спорен въпрос. Обичайна практика е да се мият и пудрят двигателите. Ползват се много и най-различни почистващи препарати. Да, двигателят наистина изглежда като нов, но не забравяйте, че няма да ходите на изложба с него, а напротив идеята е да го ползвате безпроблемно поне няколко години.Все пак гледате за обичайни нередности като течове, съмнителни, омотани със скоч връзки, лепени пластмаси и др.
Вижте преливника на охладителната система. Обикновено той е от прозрачна пластмаса и се вижда цвета на антифриза по вътрешните стени на казанчето (преливника). Не трябва да има тъмни петна и налепи. Ако има, това говори, че антифриза не е сменян редовно!Вижте и самият цвят на антифриза. Знайте, че кафяв антифриз няма!
Преди за стартирате двигателя го пипнете по колекторите или на друга нагряваща се част за да проверите дали е топъл. Ако е така, значи скоро е пален и евентуалните проблеми при студен старт са скрити от Вас!Запалете двигателя сами за да можете да разберете дали пали без газ или е необходимо да подавате газ, което не е нормално. Така ще разберете дали веднага пали или е наложително да задържате стартера на ключа.Имайте впредвид, че при дълго стоял, студен мотор, вероятността да се наложи да задържате ключа на стартера е голяма. Причина за това може да е не само студеният двигател, а и акумулатор с ниско напрежение.
След старта, веднага се услушайте за почуквания на клапани, повдигачи.При вече работещ двигател се заслушайте в звука и работата на му.
Съветвам ви да изчакате, докато мотора загрее и качи оптимална работна температура. Това най-често е около 90°С при дизелов и около 87°С при бензинов двигател. Не трябва да има прекъсвания, почуквания, фучене, свирене на ролки и ремъци и други нетипични звуци.Ако имате чаша с вода или кафе я сложете върху двигателя и се загледайте във вълничките по повърхността на течността. Колкото са по-малко, толкова по-добре работи двигателя. Тресящ двигател има проблеми от всевъзможен характер!
Изфорсирайте и отново се ослушайте за шумове.
Ако често се случва автомобилa ви да прегрява или да дава признаци за това, то може би имате нужда от няколко малки, но полезни препоръки, които да ви спестят по-късни разходи за смяна на авточасти.
5 прости стъпки за редуциране на температурата на двигателя
Ако вашия автомобил има климатик или климатроник, то при прегряване на автомобила е добре да го изключите, за да намалите натоварването на системата за охлаждане. Точно в този момент е наложително да рискувате своя комфорт с цел запазване на вашата кола и нейната изправност.
Пуснете системата за затопляне в автомобила, ако тя взима горещ въздух от двигателя и го изпраща да затопля купето. Ако навън е твърде топло, то и вътре ще стане ужасно топло. При такива обстоятелства най-добрият вариант е да обърнете източника на топлина, който де факто издърпва топлината от двигателя – към прозорците, които сте отворили, за да понижите температурата в купето. Така двигателя ви се охлажда доста по-добре и се редуцират температурите под капака.
Ако сте в задръстване изключете двигателя, но наблюдавайте трафика далеч напред, за да имате време да реагирате и да не станете причина за задръстване и безброй натискания на клаксони от страна на нервни шофьори, а често хората при подобни обстоятелства се паникьосват и злоупотребяват, което отново ни гарантира среща с човека зад щанда в магазина за авточасти.
Много автомобили със задно предаване (или 4x4) имат особеност, при която посредством използването на неутрална предавка в съчетание с плавно увеличаване на оборотите на двигателя до около 2000 ще се задейства ускорена работа от страна на водната помпа и въздушното охлаждане на двигателя на автомобила. Подходящо е за прилагане, когато се намирате в задръстване, като е добре да поддържате оборотите за около минута. Все пак, ако не познавате същността на своя автомобил достатъчно добре, то не опитвайте тази стратегия.
Следете индикаторите за температура на вашия двигател. Не забравяйте, че ако нищо не сработи, то рискувате да повредите своя двигател и да ви се налага да посетите дилър на авточасти, което вероятно няма да ви струва никак малко.
Източник на информацията - http://www.kak-da.com
1. ЕКСТЕРИОР - ВЪНШЕН ВИД
Блясък на боя и лак, еднаквост на всички детайли. Обиколете автомобила, не трябва да има разлика в цвета на боята и блясъка на лака по всички детайли на колата!
"Опипайте" автомобила или "плъзнете нежно " ръка по калниците и вратите. Не трябва да има разлика в гладкостта. Търсете следи от удар по врати, калници и други по-големи ламарини.
Гледайте в близост до уплътненията на стъклата, лайсни и други за пребоядисване. На посочените места често ще намерите малки люспички от новия слой лак и/или боя, тъй като в България все още е практика, при боядисване, уплътненията на стъклата да не се свалят и се пръска до и върху тях. Внимателно ги повдигнете на различни места и вижте, дали под тях има нов слой боя на границата със стария такъв.
Разгледайте от много близо лака на боята. Вижте дали има нарушения по цялостта на боята, които са под лака, (тъмни петънца, надраскано, дупки от камъчета). Ако всичко това се намира под лака и той не е нарушен, бъдете сигурни, че колата е освежена с допълнителен слой лак за по добър търговки вид. Обикновено тази процедура се изпълнява не по съответните изисквания и покритието след няколко месеца ще започне да се лющи.
Застанете пред автомобила така, че под най-малък ъгъл да виждате страницата му, примерно срещу мигача. Обърнете внимание на отражението на околната среда по наблюдавания елемент (врата, калник). Не трябва да има побитости и пречупвания в отражението. Колкото и добре да е китосано и боядисано, дефектите се забелязват. Заводските ламарини са идеално прави!
Направете това от всички възможни ъгли!
Вдигнете предния капак (на двигателя) и погледнете тази част около радиатора и под фаровете, където свършва коша на колата най-отпред, която обикновено не се вижда. Вижте дали не е боядисвано, заварявано, обработвано, с две думи търсете следи от удар.
Обърнете внимание на сглобката на детайлите и по-конкретно на болтовете с които са закрепени. Ако са различни, липсват или са с друг цвят, това е сигурен знак за наличие на сериозен удар. Разстоянието между отделните детайли - примерно между калник и капак, врата и калник. Нишата трябва да е еднаква по широчина навсякъде, по цялата кола!
Завъртете волана до отказ в двете посоки и разгледайте подкалниците на автомобила. Те обикновено са пластмасови и ако е имало удар, то вероятно са лепени и това се вижда или изобщо липсват.
Праговете под вратите също издават евентуални манипулации.
Разгледайте фаровете, мигачите и стоповете. Вижте каква марка пише на всеки един от тях (трябва да са еднакви). Проверете също така прозрачността на стъклата на фаровете, по-новите са по-прозрачни и по-чисти. Ако единият фар е с по-ново стъкло или вид от другия, значи е сменян.
Разгледайте и предната, фронтална част на автомобила. Основно ламарините около решетката, около фаровете и стъклата на фаровете, дали имат следи от камъчета. Ако НЯМА никакви следи от очуквания и колата е на повече от 3 години, то най вероятно предницата е пребоядисвана.
Проверете предното стъкло за пукнатини и удари от камъчета, които евентуално биха ви създали грижи в бъдеще при регистрацията и застраховането на автомобила.
Знайте, че за пропукано предно стъкло, всеки полицай, при рутинна проверка, може да спре автомобила ви от движение.
Проверете на какво разтояние са броните до калниците. Не трябва да има големи ниши - по-големи от тези между вратата и калниците или между двете врати. Висящи брони и обяснения от рода на "...трябва да се намести или да щракне щипката..." не са миродавни. В повечето случаи става въпрос за счупени щипки, изкривени водачи, неоригинални брони!
Ръжда, ръжда и пак ръжда...
Търсете я навсякъде за да ви е спокойна главата. Имайте впредвид, че дори Мерцедесите и Аудитата гният, но само ако са удряни преди това!
Огледайте праговете, ръбовете на вратите, ръбовете на калниците, около лайсните, в коша на двигателя около фабричните заварки и роговете. Задължително отворете багажника, повдигнете тапицерията и погледнете състоянието на ламарината отдолу, най вече коша на резервната гума!
Ръждата е един много коварен враг на автомобилите. Може да бъде навсякъде.
Година на производство
За годината на колата не съдете по думите на продавача или по цифрите на стъклата. За да сте сигурни разчетете VIN номера на рамата или така нареченото "шаси". При определени марки, освен година на производство, в този номер е закодирана информация дори за града, в който е произведен автомобила.
ПОГЛЕД ОТВЪТРЕ:
2. ИНТЕРИОР - САЛОН, КУПЕ
Разгледайте салона като цяло за захабявания, изгаряния, дупки от цигари и др. Тапицерията на седалките издържа на стотици хиляди километри и не би трябвало да е протрита или скъсана!
Вижте дали тапицерията на тавана е в разни нюанси на цвета си. Ако е така, то най-вероятно е пушено постоянно в колата. Проверете също така състоянието на пепелниците и запалките в същата насока. Ползван пепелник, колкото и добре да е измит, винаги остават следи от изгаряния и пепел.
Основни белези за пробега на колата НЕ са нейният километраж, а воланът, педалите, коланите, скоростният лост, седалките, дръжката на шофьорската врата и др.
Воланът
Воланът не трябва да има секторни износвания и протривания по облицовката си, вижте главно тази част, която при изправен волан гледа към стъклото и е изложена най-продължително време на слънце. Често воланите са покрити с нефабрични калъфи за волани, уж за по-добър комфорт. Ако има такъв калъф, задължително го свалете и вижте състоянието на волана!
Педалите
Педалите или по-точно тяхната гумена облицовка издържа страшно много на триене и дори при пробег от 100-150 хиляди км градско каране не са в състояние да и нанесат сериозни захабявания. Ако са протрити сами съдете за реалните километри на колата.
Коланите
Коланите при опъване трябва да се връщат бързо, а не да се влачат и да им се помага в прибирането. За база на сравнение опънете задните колани и после предните и главно шофьорския.
Скоростният лост
Скоростният лост носи същите белези на захабяване, както тези на волана, вижте и неговата кожена облицовка.
Шофьорската седалка
Шофьорската седалка се гледа в сравнение със задните седалки главно по-външен вид. Проверете и всички настройки по нея за проблеми.
Таблото
Вгледайте се МНОГО ОТБЛИЗО в таблото с уредите. Малките черни винтчета, с които са закрепени скоростомера и оборотомера! Отблизо се вижда дали са пипани и надрани. Обикновено са намазани с черна боя по жлеба за отвертката за да се заличат следите и боята се вижда - блести повече и стои неестествено. За база на сравнение ползвайте идентични винтове, които не са пипани, например тези на оборотомера (обикновено не се пипат), а после преместете поглед върху тези на скоростомера. Ако има разлика - нагласен механичен километраж.
Естествено проверката на всички копчета и врътки за правилно функциониране в салона и по таблото е абсолютно задължителна! Ако нещо не работи, не се подвеждайте по думите на продавача за начина му на ремонтиране и неговата незначителност.
Пример:
Един близък си купи автомобил и се оказа, че ел.стъклото на шофьорската врата не функционира. При отваряне на вратата установихме, че липсва целия механизъм държащ и направляващ стъклото! Самото стъкло беше подпряно с летва, за да не се отваря при движение!
Озвучителната уредба
Пуснете озвучителната уредба - касетофон, радио, CD или MP3, и проверете дали всички говорители се чуват. Много често оригиналните се измъкват или са издънени!
Отоплението и климатика
Проверете парното дали духа топло, може да има проблеми по отоплителната инсталация, която се ремонтира традиционно изключително трудно. Проверете и климатика, дали изстудява въздуха или просто духа! Безпроблемния климатик изстудява почти мигновено, не се подвеждайте по обясненията на продавача, че дълго време е стоял и ще му трябва доста време да подкачва фреон и други подобни.
чек-лист или контролен списък за проверка на употребяван автомобил със съдействието на Autoscout24.
3. ДВИГАТЕЛ
Отворете капакът на двигателя сами, за да се уверите, че не е направена някоя магария, от собственика или продавача, по механизма. Основно правило: колкото по-малко пипа "лошия" при огледа на колата, толкова по-добре - всичко правете вие, не оставяйте той да ви демонстрира или ако няма такава възможност, бъдете нащрек! За съжаление, изключително рядко се срещат добросъвестни търговци!
Външния вид на двигателя е много спорен въпрос. Обичайна практика е да се мият и пудрят двигателите. Ползват се много и най-различни почистващи препарати. Да, двигателят наистина изглежда като нов, но не забравяйте, че няма да ходите на изложба с него, а напротив идеята е да го ползвате безпроблемно поне няколко години.Все пак гледате за обичайни нередности като течове, съмнителни, омотани със скоч връзки, лепени пластмаси и др.
Вижте преливника на охладителната система. Обикновено той е от прозрачна пластмаса и се вижда цвета на антифриза по вътрешните стени на казанчето (преливника). Не трябва да има тъмни петна и налепи. Ако има, това говори, че антифриза не е сменян редовно!Вижте и самият цвят на антифриза. Знайте, че кафяв антифриз няма!
Преди за стартирате двигателя го пипнете по колекторите или на друга нагряваща се част за да проверите дали е топъл. Ако е така, значи скоро е пален и евентуалните проблеми при студен старт са скрити от Вас!Запалете двигателя сами за да можете да разберете дали пали без газ или е необходимо да подавате газ, което не е нормално. Така ще разберете дали веднага пали или е наложително да задържате стартера на ключа.Имайте впредвид, че при дълго стоял, студен мотор, вероятността да се наложи да задържате ключа на стартера е голяма. Причина за това може да е не само студеният двигател, а и акумулатор с ниско напрежение.
След старта, веднага се услушайте за почуквания на клапани, повдигачи.При вече работещ двигател се заслушайте в звука и работата на му.
Съветвам ви да изчакате, докато мотора загрее и качи оптимална работна температура. Това най-често е около 90°С при дизелов и около 87°С при бензинов двигател. Не трябва да има прекъсвания, почуквания, фучене, свирене на ролки и ремъци и други нетипични звуци.Ако имате чаша с вода или кафе я сложете върху двигателя и се загледайте във вълничките по повърхността на течността. Колкото са по-малко, толкова по-добре работи двигателя. Тресящ двигател има проблеми от всевъзможен характер!
Изфорсирайте и отново се ослушайте за шумове.
Ако често се случва автомобилa ви да прегрява или да дава признаци за това, то може би имате нужда от няколко малки, но полезни препоръки, които да ви спестят по-късни разходи за смяна на авточасти.
5 прости стъпки за редуциране на температурата на двигателя
Ако вашия автомобил има климатик или климатроник, то при прегряване на автомобила е добре да го изключите, за да намалите натоварването на системата за охлаждане. Точно в този момент е наложително да рискувате своя комфорт с цел запазване на вашата кола и нейната изправност.
Пуснете системата за затопляне в автомобила, ако тя взима горещ въздух от двигателя и го изпраща да затопля купето. Ако навън е твърде топло, то и вътре ще стане ужасно топло. При такива обстоятелства най-добрият вариант е да обърнете източника на топлина, който де факто издърпва топлината от двигателя – към прозорците, които сте отворили, за да понижите температурата в купето. Така двигателя ви се охлажда доста по-добре и се редуцират температурите под капака.
Ако сте в задръстване изключете двигателя, но наблюдавайте трафика далеч напред, за да имате време да реагирате и да не станете причина за задръстване и безброй натискания на клаксони от страна на нервни шофьори, а често хората при подобни обстоятелства се паникьосват и злоупотребяват, което отново ни гарантира среща с човека зад щанда в магазина за авточасти.
Много автомобили със задно предаване (или 4x4) имат особеност, при която посредством използването на неутрална предавка в съчетание с плавно увеличаване на оборотите на двигателя до около 2000 ще се задейства ускорена работа от страна на водната помпа и въздушното охлаждане на двигателя на автомобила. Подходящо е за прилагане, когато се намирате в задръстване, като е добре да поддържате оборотите за около минута. Все пак, ако не познавате същността на своя автомобил достатъчно добре, то не опитвайте тази стратегия.
Следете индикаторите за температура на вашия двигател. Не забравяйте, че ако нищо не сработи, то рискувате да повредите своя двигател и да ви се налага да посетите дилър на авточасти, което вероятно няма да ви струва никак малко.
Източник на информацията - http://www.kak-da.com
Re: Тема за това, какво да гледаме при покупка на автомобила втора ръка...
Интересна тема ! Може всеки да сподели слабите места на автомобили които е притежавал като купе, двигател, оборудване и интериор....
Нека и аз да започна със идеята като споделя малко опит в моята насока...
Слаби места на BMW E30 3-ен стоп:
КУПЕ:
1. Често имат ръжди по задните джобове в багажника, задната маска, под краката на водача и пасажера където се намират отводнителните канали на праговете а при колите със шибедах това е първото място, което се гледа, защото каналите се пълнят с боклуци.
2. Вратите често ръждясват в долната си част.
3. Нишата на акумулатора отпред в коша често има ръжди именно по преградата на купето и коша.
4. Задния край на праговете малко след подсилената част за повдигане.
5. По преградата на коша към купето над кормилния прът където се съединяват ламарините.
6. Свиват ботушите в двигателния отсек при по-агресивно шофиране.
7. Слаби тапи в краката на пасажерите отзад и често прогниват и започват да пропускат влага.
ДВИГАТЕЛ:
1. При М40 двигателите има тесен тръбопровод за смазване на разпределителните валове и често недостатъка на масло води до изяждане разпределителния вал и износване на кобилици и повдигачи(около 400 лв. целия комплект с гарнитури). Ремонта може да е скоро ако се чува засилено тракане в главата.
2. Слаб виско съединител, често не работи (60 лв.).
3. Ако колата работи много добре и току що сте я взели и по нея не е сменяно почти нищо на пръв поглед, очаквайте за смяна водна помпа ((м40 - 64лв.нова)(м20 - 57 лв. нова)), термостат (21 лв. нов), помпа на съединител първо долна(45 лв.) и после горна(47 лв.), а ако сте късметлии сервото на спирачките ще ви изкара още известно време(около 70 лв. втора ръка).
4. Моторчето на парното често така се случва че не се поглежда дори докъто колата не попадне в някой ентусиаст (40-70 лв 2-ра ръка).
5. Хидравличната рейка почти винаги тече като за нея ремонтния комплект е около 110 лв. и около 180 лв. ляга рециклирането и в Пловдив. Проблема се допълва с досадно виене при навиване на волана на място.
ЕКСТЕРИРОР:
1. Слаби уплътнения на екземплярите със шибедах.
2. Често стоповете са напукани от старост и прегаряне.
ИНТЕРИОР:
1. Слаба тапицерия на седалките.
2. Слабо арматурно табло от към слънце, изпича се и се пука много.
3. Слаб механизъм на жабката.
4. За таблото на инструментите има батерия в самото табло, която често се случва да е изтощена и уредите да не показват правилно.
5. Слаба кора под волана.
6. Всички букси на осветлението на колата отпред в коша се разронват и искат много внимателно боравене с тях.
7. Досадното скърцане в таблото обикновено е от сваляне на таблото и неправилен монтаж след това като не се захваща таблото в центъра и след време увисва и започва да се търка във всички останали елементи...
Това е най-грубото, което го има почти винаги, освен ако не сте късметлии, нека и останалите споделят малко от опита си в подобен формат..
Нека и аз да започна със идеята като споделя малко опит в моята насока...
Слаби места на BMW E30 3-ен стоп:
КУПЕ:
1. Често имат ръжди по задните джобове в багажника, задната маска, под краката на водача и пасажера където се намират отводнителните канали на праговете а при колите със шибедах това е първото място, което се гледа, защото каналите се пълнят с боклуци.
2. Вратите често ръждясват в долната си част.
3. Нишата на акумулатора отпред в коша често има ръжди именно по преградата на купето и коша.
4. Задния край на праговете малко след подсилената част за повдигане.
5. По преградата на коша към купето над кормилния прът където се съединяват ламарините.
6. Свиват ботушите в двигателния отсек при по-агресивно шофиране.
7. Слаби тапи в краката на пасажерите отзад и често прогниват и започват да пропускат влага.
ДВИГАТЕЛ:
1. При М40 двигателите има тесен тръбопровод за смазване на разпределителните валове и често недостатъка на масло води до изяждане разпределителния вал и износване на кобилици и повдигачи(около 400 лв. целия комплект с гарнитури). Ремонта може да е скоро ако се чува засилено тракане в главата.
2. Слаб виско съединител, често не работи (60 лв.).
3. Ако колата работи много добре и току що сте я взели и по нея не е сменяно почти нищо на пръв поглед, очаквайте за смяна водна помпа ((м40 - 64лв.нова)(м20 - 57 лв. нова)), термостат (21 лв. нов), помпа на съединител първо долна(45 лв.) и после горна(47 лв.), а ако сте късметлии сервото на спирачките ще ви изкара още известно време(около 70 лв. втора ръка).
4. Моторчето на парното често така се случва че не се поглежда дори докъто колата не попадне в някой ентусиаст (40-70 лв 2-ра ръка).
5. Хидравличната рейка почти винаги тече като за нея ремонтния комплект е около 110 лв. и около 180 лв. ляга рециклирането и в Пловдив. Проблема се допълва с досадно виене при навиване на волана на място.
ЕКСТЕРИРОР:
1. Слаби уплътнения на екземплярите със шибедах.
2. Често стоповете са напукани от старост и прегаряне.
ИНТЕРИОР:
1. Слаба тапицерия на седалките.
2. Слабо арматурно табло от към слънце, изпича се и се пука много.
3. Слаб механизъм на жабката.
4. За таблото на инструментите има батерия в самото табло, която често се случва да е изтощена и уредите да не показват правилно.
5. Слаба кора под волана.
6. Всички букси на осветлението на колата отпред в коша се разронват и искат много внимателно боравене с тях.
7. Досадното скърцане в таблото обикновено е от сваляне на таблото и неправилен монтаж след това като не се захваща таблото в центъра и след време увисва и започва да се търка във всички останали елементи...
Това е най-грубото, което го има почти винаги, освен ако не сте късметлии, нека и останалите споделят малко от опита си в подобен формат..
Similar topics
» @-Това е тема в която всеки може да пусне линк към интересни неща в нета
» Кой къде ще почива това лято?
» Предлагам гуми,нови и втора употреба
» ВАЖНО!!! Ако видите това БМВ обадете се на.... ->
» Toyota изтегля над милион автомобила от Европа
» Кой къде ще почива това лято?
» Предлагам гуми,нови и втора употреба
» ВАЖНО!!! Ако видите това БМВ обадете се на.... ->
» Toyota изтегля над милион автомобила от Европа
Страница 1 от 1
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите