Auto club Karlovo
ЗА ДА ВИЖДАТЕ ПЪЛНАТА ВЕРСИЯ НА ТОЗИ ФОРУМ ВИ Е НУЖНА РЕГИСТРАЦИЯ

Join the forum, it's quick and easy

Auto club Karlovo
ЗА ДА ВИЖДАТЕ ПЪЛНАТА ВЕРСИЯ НА ТОЗИ ФОРУМ ВИ Е НУЖНА РЕГИСТРАЦИЯ
Auto club Karlovo
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

България пак ще прави автомобили

Go down

България пак ще прави автомобили Empty България пак ще прави автомобили

Писане by val_mcrae Пет Мар 04 2011, 16:51

България пак ще прави автомобили Thumb_bylgariia-pak-shte-pravi-avtomobili_0България пак ще прави автомобили Thumb_bylgariia-pak-shte-pravi-avtomobili_1
България пак ще прави автомобили Thumb_bylgariia-pak-shte-pravi-avtomobili_2България пак ще прави автомобили Thumb_bylgariia-pak-shte-pravi-avtomobili_3

По отношение на автомобилното производство ние, българите, отдавна гледаме със завист на уж сродни в икономически аспект страни. По време на социализма и България имаше своя шанс да започне да прави леки коли, но поради ред причини го пропусна. Много от бившите социалистически държави обаче построиха заводи и започнаха масово производство. Западната ни съседка правеше югославската Zastava, румънците - Dacia, чехите - Skoda, а поляците - лицензни версии на FIAT. За бившия Съветски съюз няма какво да говорим. Най-масовите автомобили у нас бяха Лада и Москвич.

След края на Студената война гореизброените заводи започнаха да се “задъхват”, а автомобилните производители от Западна Европа само това и чакаха.
FIAT, Renault/Nissan и Volkswagen се ориентираха най-точно в обстановката и бързо преоборудваха заводите. Така в тези фабрики отново започнаха да се правят автомобили, а икономиката на съответните държави - да просперира. У нас обаче продължаваше да не се случва нищо... До скоро. Най-сетне и нашата страна пак има възможността да започне да прави автомобили.

Амбициозният проект за завод край Ловеч вече е към своя край и съвсем скоро у нас ще започне сглобяването на леки коли. Какви ще са те, ще се опитаме да ви разкажем сега. Сдружението Litex Motors e в основата на този амбициозен план. Изграждането на завода е в силно напреднал стадий и от фирмата очакват още от средата на тази година да се появи първият им автомобил, произведен у нас. Строителството на завода край Ловеч е и най-значимият индустриален проект за тази година, но повече за него очаквайте след седмица. Сега ще насочим вниманието ви към автомобилите, които ще се правят там.

Те са с марка Great Wall и са китайски. За мнозина тази компания е все още неизвестна, но трябва да кажем, че това е първата частна автомобилна компания в Китай. В Поднебесната този концерн има три огромни завода, собствен изпитателен и дизайнерски център и се нарежда в класацията като третия най-голям производител на автомобили в Китай. Според споразумението между Litex Motors и Great Wall първоначално у нас ще започне производство на три модела - малолитражката Voleex, всъдеходът Hover и пикап на име Steed.

Най-малкият модел представлява типичен градски автомобил от субкомпактния клас. Voleex ще се произвежда в България в два екстериорни варианта. Разликата се крие в предната част на автомобила и е само визуална. Представителят в SUV сегмента е средноразмерен всъдеход, лежащ на рама и разполагащ с всички необходими блокировки, характерни за масовите автомобилите с повишена проходимост. Очаква се новото поколение на Hover да се качи на българските конвейери през 2012 година, като дотогава у нас ще се прави сегашната версия. Пикапът също е високопроходим и функционален. Производството му в България стартира дериктно с новото поколение, което също се характеризира с ефектен дизайн, функционалност и типичната за този клас товароносимост.

Това, с което и трите модела, произвеждани у нас, ще се борят с конкуренцията, е високо качество и атрактивна цена. Първоначално автомобилите ще се оборудват само с бензинови двигатели, но от Litex Motors ще предлагат и заводска газова уредба. Бензиновият мотор на Voleex е с обем 1.3 литра и мощност 105 к.с., като към него ще се предлага и роботизирана скоростна кутия. Hover разполага с доказания и добре познат 2.4-литров двигател на Mitsubishi, който и в момента се използва както от японците, така и от французите от PSA. Малко по-късно в моделната гама ще се появи и дизелов мотор. Нафтовата алтернатива ще е представлява двулитров агрегат с Common rail и мощност 150 к.с.

Интерес представлява и гаранцията, която нашият завод ще дава за продукцията си. Тя е ще е максимално дълга, като ще превъзхожда по време и пробег тази на повечето утвърдени производители. И трите автомобила ще отговарят на всички европейски изисквания за качество и безопасност, като най-важното е, че ще покриват стандарта Euro 5. На “първо четене” и трите автомобила са интересни, а според представители на Litex Motors те ще са и финансово симпатични. Ако всичко това се окаже факт и плановете по изграждането на завода продължат да се изпълняват както досега, то през лятото на тази година от българския конвейер ще слезе първия автомобил. Да му пожелаем успех.

Технически характеристики

GW Voleex
Двигатели - 16V бензинов, с многоточково впръскване
Работен обем, см3 - 1 298 и 1 497
Мощност, к.с. - 91 и 105
Макс. въртящ момент, Нм - 118/4200 и 138/4200
Дължина/широцина/височина, мм. - 3810/1705/1540
Междуосие, мм. - 2 460

GW Hover
Двигатели - четирицилиндров редови бензинов
Работен обем, см3 - 2 378
Мощност, к.с. - 136
Макс. въртящ момент, Нм - 200
Дължина/широцина/височина, мм. - 4649/1810/1735
Междуосие, мм. - 2 700

GW Steed
Двигатели - четирицилиндров редови бензинов
Работен обем, см3 - 2 378
Мощност, к.с. - 136
Макс. въртящ момент, Нм - 200
Дължина/широцина/височина, мм. - 5040/1800/1730
Междуосие, мм. - 3 050

val_mcrae
val_mcrae
Admin
Admin

Брой мнения : 2309
Join date : 02.10.2009
Age : 45
Местожителство : Карлово

http://sites.google.com/site/autoclubkarlovo/

Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото

- Similar topics

 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите