Auto club Karlovo
ЗА ДА ВИЖДАТЕ ПЪЛНАТА ВЕРСИЯ НА ТОЗИ ФОРУМ ВИ Е НУЖНА РЕГИСТРАЦИЯ

Join the forum, it's quick and easy

Auto club Karlovo
ЗА ДА ВИЖДАТЕ ПЪЛНАТА ВЕРСИЯ НА ТОЗИ ФОРУМ ВИ Е НУЖНА РЕГИСТРАЦИЯ
Auto club Karlovo
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Причини за лошия старт на дизела

Go down

Причини за лошия старт на дизела Empty Причини за лошия старт на дизела

Писане by val_mcrae Съб Фев 26 2011, 22:40

Причини за лошия старт на дизела Thumb_zaglavie_0Причини за лошия старт на дизела Thumb_zaglavie_1
Причини за лошия старт на дизела Thumb_zaglavie_2Причини за лошия старт на дизела Thumb_zaglavie_3





На всички е известно, че автомобилният парк у нас е доста стар. Друг факт е, че голяма част от българите са любители на тежкото гориво или иначе казано управляват дизелови автомобили. За никой не е тайна, че това е така, основно защото превозните средства, движещи се на нафта, са значително по-икономични. Често пъти обаче

застаряващите дизели създават и немалко главоболия

Най-неприятното време за тях е зимата, защото студът оказва сериозно влияние на този вид гориво. Причините за трудно палене през зимата са безброй, но най-честите са няколко - неизправност на подгряващите свещи, слаб акумулатор, ниска компресия, лошо състояние на стартера и не на последно място - некачествено гориво. За безпроблемен старт трябва да се обърне сериозно внимание на всички изброени фактори. За повечето от тях е необходимо квалифицирано лице (да се има предвид кварталният майстор), но за последния е нужен фризер и желание от ваша страна.
Точно преди пет години екипът ни реши да направи тест и да разбере защо замръзва нафтата. За целта

взехме дизелово гориво от масовите бензиностанции и го сложихме във фризер

с температура минус 18 градуса по Целзий. Тъй като някои от горивата направо замръзнаха и състоянието им от течно се превърна в някакво подобие на смазочна грес, ги дадохме за изследване в оторизирана лаборатория. Накратко, оказа се, че в некачествените дизелови горива има повече парафин, който при ниски температури се втърдява и субстанцията не може да премине през горивния филтър.
Сега, предвид застудяването, решихме отново да направим подобен експеримент. Взехме дизелово гориво от шест различни бензиностанции и го оставихме за 24 часа при температура минус 24 градуса по Целзий (нафтата за пробите беше от най-евтината налична по бензиностанциите). Честно да си признаем, очаквахме ефект, подобен на този от преди пет години. Когато обаче извадихме дизеловото гориво от фризера, с удивление открихме, че нито една от пробите не е замръзнала. Нафтата изглеждаше по същия начин, както при наливането є от бензиностанциите. Какъв е изводът? Явно за пет години

качеството на горивата и в частност на нафтата е доста подобрено

или по-скоро вече е адаптирано към нашите климатични условия. Все още обаче сме доста далеч от качеството на т.нар. euro diesel.
Не изключваме и възможността просто избраните от нас бензиностанции да са “извадили късмет” и точно когато сме взели пробите, нафтата в резервоарите им да е била “читава”. Тестът, както стана ясно, обаче не е никак сложен. Сипвате в тубичка литър нафта, след това наливате част от течността в херметически затворен буркан и го поставяте във фризер заедно с термометър за външна температура. Ако агрегатното състояние на горивото се промени от течно към твърдо, това означава, че нафтата не е преминала през процедурата “Депарафинизация”. Това е процесът, който очиства дизеловото гориво от твърдите въглеводороди, които при по-ниски температури се наслагват върху филтъра и възпрепятстват потока му.
Този процес на допълнителна обработка оскъпява крайния продукт, но предвид нашите климатични условия е задължителен и по всичко личи, че вече се спазва.

Важен е и цветът на дизеловото гориво

Той също е показател за качество. Най-добре очистена е най-светлата нафта. Най-тъмният цвят на горивото предполага най-малка обработка на първичния нефтен продукт.
Въпреки всички наши наблюдения по темата за дизеловото гориво у нас, ако имате съмнение относно качеството на конкретна нафта, спокойно можете да направите гореописания тест. Ако тогава качеството на продукта не ви удовлетвори, прелистете действащия “Закон за защита на потребителите и за правилата за търговия”. Според него вие имате право на информация и рекламация на стоката, която се предлага в търговската мрежа и бензиностанциите. Ще се радваме, ако при наличие на подобни проблеми ги споделите в коментарите под материала. Можете да публикувате и снимки на направени от вас експерименти с горивата в България.

val_mcrae
val_mcrae
Admin
Admin

Брой мнения : 2309
Join date : 02.10.2009
Age : 45
Местожителство : Карлово

http://sites.google.com/site/autoclubkarlovo/

Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото


 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите