Причини за лошия старт на дизела
Auto club Karlovo :: Общ :: Новини
Страница 1 от 1
Причини за лошия старт на дизела
На всички е известно, че автомобилният парк у нас е доста стар. Друг факт е, че голяма част от българите са любители на тежкото гориво или иначе казано управляват дизелови автомобили. За никой не е тайна, че това е така, основно защото превозните средства, движещи се на нафта, са значително по-икономични. Често пъти обаче
застаряващите дизели създават и немалко главоболия
Най-неприятното време за тях е зимата, защото студът оказва сериозно влияние на този вид гориво. Причините за трудно палене през зимата са безброй, но най-честите са няколко - неизправност на подгряващите свещи, слаб акумулатор, ниска компресия, лошо състояние на стартера и не на последно място - некачествено гориво. За безпроблемен старт трябва да се обърне сериозно внимание на всички изброени фактори. За повечето от тях е необходимо квалифицирано лице (да се има предвид кварталният майстор), но за последния е нужен фризер и желание от ваша страна.
Точно преди пет години екипът ни реши да направи тест и да разбере защо замръзва нафтата. За целта
взехме дизелово гориво от масовите бензиностанции и го сложихме във фризер
с температура минус 18 градуса по Целзий. Тъй като някои от горивата направо замръзнаха и състоянието им от течно се превърна в някакво подобие на смазочна грес, ги дадохме за изследване в оторизирана лаборатория. Накратко, оказа се, че в некачествените дизелови горива има повече парафин, който при ниски температури се втърдява и субстанцията не може да премине през горивния филтър.
Сега, предвид застудяването, решихме отново да направим подобен експеримент. Взехме дизелово гориво от шест различни бензиностанции и го оставихме за 24 часа при температура минус 24 градуса по Целзий (нафтата за пробите беше от най-евтината налична по бензиностанциите). Честно да си признаем, очаквахме ефект, подобен на този от преди пет години. Когато обаче извадихме дизеловото гориво от фризера, с удивление открихме, че нито една от пробите не е замръзнала. Нафтата изглеждаше по същия начин, както при наливането є от бензиностанциите. Какъв е изводът? Явно за пет години
качеството на горивата и в частност на нафтата е доста подобрено
или по-скоро вече е адаптирано към нашите климатични условия. Все още обаче сме доста далеч от качеството на т.нар. euro diesel.
Не изключваме и възможността просто избраните от нас бензиностанции да са “извадили късмет” и точно когато сме взели пробите, нафтата в резервоарите им да е била “читава”. Тестът, както стана ясно, обаче не е никак сложен. Сипвате в тубичка литър нафта, след това наливате част от течността в херметически затворен буркан и го поставяте във фризер заедно с термометър за външна температура. Ако агрегатното състояние на горивото се промени от течно към твърдо, това означава, че нафтата не е преминала през процедурата “Депарафинизация”. Това е процесът, който очиства дизеловото гориво от твърдите въглеводороди, които при по-ниски температури се наслагват върху филтъра и възпрепятстват потока му.
Този процес на допълнителна обработка оскъпява крайния продукт, но предвид нашите климатични условия е задължителен и по всичко личи, че вече се спазва.
Важен е и цветът на дизеловото гориво
Той също е показател за качество. Най-добре очистена е най-светлата нафта. Най-тъмният цвят на горивото предполага най-малка обработка на първичния нефтен продукт.
Въпреки всички наши наблюдения по темата за дизеловото гориво у нас, ако имате съмнение относно качеството на конкретна нафта, спокойно можете да направите гореописания тест. Ако тогава качеството на продукта не ви удовлетвори, прелистете действащия “Закон за защита на потребителите и за правилата за търговия”. Според него вие имате право на информация и рекламация на стоката, която се предлага в търговската мрежа и бензиностанциите. Ще се радваме, ако при наличие на подобни проблеми ги споделите в коментарите под материала. Можете да публикувате и снимки на направени от вас експерименти с горивата в България.
Auto club Karlovo :: Общ :: Новини
Страница 1 от 1
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|